Zpět na články

Testování nového přístupu k zákazníkům Erste Premier

Skupina Erste Group nás oslovila po dobrých referencích její dceřiné společnosti České spořitelny, která s Virtuplexem dlouhodobě spolupracuje.

Naposledy to bylo při vývoji jedné z jejich pražských poboček značky Erste Premier. 

Zadání

Skupina Erste byla jedním z našich prvních zákazníků a v rámci jejich projektů jsme se i my učili posouvat možnosti naší technologie. V tomto případě nešlo jen o design a dispozici nové pobočky, ale od začátku jsme společně pracovali na testování úplně nového přístupu k zákazníkům.

Rozmístění nábytku, volba barev i materiálů a druhu osvětlení hraje důležitou roli při rozhodování zákazníka v jakémkoli prostoru. Není ale vždy možné tyto detaily vyladit před tím, než nový prostor reálně vznikne. Aby se zákazník cítil dobře, investuje skupina Erste nemalé peníze do následných změn. Proto vznikla poptávka, na vývojovou kancelář na virtuální realitu Virtuplex, která je schopna převést 3D model navržené pobočky do virtuální reality v poměru 1:1 podle představ zákazníka i potenciálního klienta, a umožnit tak eliminovat množství chyb, které by mohly při následné stavbě nastat.

Zhodnocení

Firma Virtuplex nadesignovala dle zadání bankovní pobočky ve virtuální realitě konkrétně pro Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Srbsko. Jejich virtuálním dvojčetem se následně procházeli potenciální zákazníci, kteří hodnotili design, uživatelskou cestu a přinášeli podněty ke zlepšení tak, aby po realizaci poboček nemuselo dojít k žádným následným úpravám. Výzkum se uskutečnil pod vedením partnerské agentury Ipsos.

Díky využití virtuální reality se tak České spořitelně podařilo svým způsobem předběhnout čas z pohledu ergonomie všech nových pracovišť a podívat se na možné situace ještě předtím, než dojde na samotnou rekonstrukci. Měli možnost si všechno dopředu odzkoušet a díky tomu už zkraje odstranit chyby, které by viděli až později ve fyzickém světě. Ve virtuální realitě si také odehráli většinu situací, které by je mohly potkat, a dopracovali se díky tomu k určitému standardu, pomocí kterého se teď dívají na další pobočky.

Bez virtuální reality by navíc ladění konceptu pobočky trvalo několikanásobně déle. Tato technologie ušetřila nejen několik měsíců času, ale zároveň i nemalé náklady. Pravděpodobnost, že by se jinak musely provádět dodatečné interiérové a stavební úpravy, je totiž poměrně vysoká. Díky možnosti odladit ergonomii nové pobočky ve virtuálním prostředí může Česká spořitelna uspořit až 90 % těchto nákladů. Do budoucna počítá s tím, že pokud jde o navrhování vnitřního uspořádání a design poboček, bude virtuální realitu využívat především tam, kde půjde o složité prostory, například členité patro se zákoutími, anebo při tvorbě nového konceptu.

„S realizací Erste poboček jsme byli velmi spokojeni. Virtuplex splnil veškeré naše požadavky ve slíbených termínech. Byl navíc velmi flexibilní a vstřícný. Při designování poboček odvedl skvělou práci. Všechny byly vyladěny do posledního detailu. Také naše požadavky, a to i ty nad rámec původní dohody, byly vyřešeny velmi profesionálně. Virtuplex má skvělý tým velmi milých lidí, kteří jsou vždy ochotni pomoci. Proto bychom určitě spolupráci s Virtuplexem doporučili,” říká Iva Jarešová ze společnosti Erste Group Bank AG.

„Dříve jsme ladili koncept pobočky třeba rok. Po rekonstrukci se zjistilo, že stolky překážejí v pohybu nebo že diskrétní zóna není dost velká. Museli jsme dělat dodatečné úpravy za stovky tisíc. Díky virtuální realitě to zvládneme mnohem rychleji, velikost a rozmístění jednotlivých prvků odladíme předem,“ říká Robert Šourek, expert na inovace z České spořitelny.